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Open Letter from Nova Scotia School Board Superintendents

March 7, 2017
 
 
RE: Appointment of teachers to the Council to Improve Classroom Conditions (Council)
 
Superintendents of Nova Scotia School Boards have appointed nine (9) teachers to the Council to Improve Classroom Conditions, further to the Act Respecting a Teachers’ Professional Agreement and Classroom Improvements (Act).
 
We are pleased that 779 teachers expressed interest to participate on the Council.
 
Three classroom teachers have been appointed from each of the elementary, junior and senior high levels. The appointments include the cultural and regional representation required in the Act, as well as reflect diversity including languages, education, work experiences and leadership.
 
We believe the Council will be enriched by the appointment of teachers of Mi’kmaq ancestry, Acadian ancestry, African and European descents.
 
A strength of this Council will be the varied expertise of classroom teachers in subjects including science, social studies, mathematics and both English and French language arts. Further, the Council will benefit from those with experience as math and literacy coaches, experience with combined classes, French Immersion programming and inquiry-based learning.
 
Clearly there are many passionate teachers eager to contribute to decisions that will support improved classroom conditions. We anticipate opportunities to support the work of this Council, particularly in ways that will include the rich diversity of voices within our teaching profession.
 
We look forward to the co-chairs of the Council announcing the membership when it is complete.
 
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Le 7 mars, 2017
 
Lettre ouverte de la part des Directions générales des conseils scolaires de la Nouvelle-Écosse
 
RE: Nomination du personnel enseignant au Conseil pour l’amélioration des conditions en salle de classe (Conseil)
 
Les Directions générales des conseils scolaires de la Nouvelle-Écosse ont nommé neuf (9) enseignants et enseignantes au Conseil pour l’amélioration des conditions en salle de classe selon la Loi « An Act Respecting a Teachers’ Professional Agreement and Classroom Improvements».
 
Nous sommes heureux de constater que 779 enseignants ont manifesté leur intérêt à participer au Conseil.
 
Trois enseignants de classe ont été nommés pour chacun des niveaux scolaires, soit à l’élémentaire, au secondaire premier cycle et au secondaire deuxième cycle. Les nominations assurent une représentation culturelle et régionale telle que requise selon la Loi, tout en reflétant la diversité au niveau de la langue, de l’éducation, des expériences de travail et du leadership.
 
Nous estimons que le Conseil sera enrichi par la nomination d’enseignants de descendance mi’kmaq, acadienne, africaine et européenne.
 
Une force de ce Conseil sera l’expertise variée des enseignantes et des enseignants dont les domaines de spécialisation comprenant les sciences, les sciences humaines, les mathématiques et les langues. De plus, le Conseil va bénéficier de gens ayant des expériences à titre de mentors en mathématiques et en littératie, de l’expérience avec les classes combinées, les programmes d’immersion française et avec l’approche par enquête.
 
Il est clair qu’il y a plusieurs enseignantes et enseignants qui ont hâte de contribuer aux décisions pour améliorer les conditions dans les salles de classe. Nous serons heureux d’appuyer le travail de ce Conseil, particulièrement afin d’inclure la riche diversité des voix à l’intérieur de notre profession d’enseignement.
 
Nous avons hâte à ce que les coprésidents du Conseil annoncent la liste des membres une fois complétée.

 

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